vrijdag 21 mei 2010

Karnaval der Kulturen!

Een goedenavond, middag, ...

Net voor het weekend begint, post ik hier nog een keer. Ik heb gewoon heel veel meegemaakt vandaag. Anders kwam mijn weekendblog (zondag!) te vol te zitten!
Ik zal dan nl. laten weten hoe Karnaval Der Kulturen meeviel.

Vandaag is het eindelijk beter weer geworden! Niet minder dan 22°C! Heerlijk! Ik ben op pad geweest voor mijn werk. Ik werk nog steeds aan een video, en dus trok ik met de camera in de hand, nog maar eens op pad.

Ik moest ondermeer de Reichstag (Parlement) gaan filmen. Toen ik op wandel was van Hauptbahnhof naar de Reichstag zag ik plots heel wat politie aan de ambtswoning (net iets groter dan de 16 in België!). Ik sprak een politieman aan en vroeg: "He, Meister, was ist hier los?". Hij wist mij te vertellen dat niemand minder dan David Cameron was op bezoek bij de Bundeskanzlerin. Daar heb ik dus even blijven wachten, om toch maar een glimp te kunnen opvangen van de twee politieke leiders. Mijn camera zoomt niet ver genoeg, want echt dicht werd niemand toegelaten. Toch heb ik een filmpje gemaakt, die ik zo snel mogelijk online probeer te krijgen.
(nl.gefilmd met videocamera en dat kan ik thuis niet overzetten).

Toen ik wegging, kwam plots de militaire fanfare en een bende soldaten (protocol enzo...even marcheren voor de premier, ...) voorbijgemarcheerd. Ze werden gedebriefd door hun majoor en kregen voor hun "optreden" een "1 minus" omdat toch enkele kleinigheden niet in orde waren.



Daarna heb ik nog heel wat gefietst via de binnenwegen. Opnieuw héél wat groen tegengekomen!

Op de Fernsehturm waren ze wss bezig met onderhoud, want enkele mannen waren met touwen aan het afdalen van de bol!

Kom ik dan terug aan mijn appartement, staat daar een auto van Belgian Cycling Team. Blijkbaar was het vandaag Thüringenrundfahrt. Heel wat ploegen namen deel! Team sky, België,....

Dat was het dan! Een korte update met veeel informatie! Tot binnenkort!


Nog enkele foto's van vandaag:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten