zondag 16 mei 2010

Der Teufel kommt nach oben!

Dag beste bloglezers!

Het is hier nog steeds heel fijn! Zelfs zo fijn dat ik deze week speciaal enkele dagen "congé" kreeg ;).

Het was dus een zeer korte werkweek, maar op zijn minst heel leuk! Ik mocht opnieuw een flyer ontwerpen, voor een nieuwe cursus die binnenkort wordt opgestart. Verder ben ik ook begonnen met filmen voor de nieuwe bedrijfsvideo. Dat neemt best veel tijd in beslag! Het moet dan ook een goeie film worden, en niet zomaar enkele samengeplakte beelden ;)!

Donderdag was er dan de verjaardagsparty van Joris (proficiat man!). Het was behoorlijk laat, maar voor een verjaardagsfeestje moet je het één en ander over hebben! Het leuke was dat er heel wat (internationale) mensen aanwezig waren. Enkele buren van Joris en Niels, twee medestudenten, waren uitgenodigd. Van Duits over Amerikaans tot Nederlands! Het was een deftig feestje, met deftige compagnie, meer meoet dat niet zijn!

Vandaag (zondag) zijn we dan met z'n drieën naar Teufelsberg getrokken. Teufelsberg (de duivelsberg) is een artificiële heuvel, die bestaat uit tonnen puin uit WOI en WOII. Daarop hebben de Verenigde Staten, kort na WOII beslist om er een radartoren op te bouwen. Het doel was vooral om militaire gesprekken in Oost-Berlijn te kunnen afluisteren.

De site is op vandaag behoorlijk verlaten en lijdt onder het vandalisme! Toch is het een plekje die je gezien moet hebben! Je hebt er een on-ge-looflijk uitzicht. Je ziet kilometers ver, je kan de ganse stad zien, en in de andere richting zie je waarschijnlijk nog verder! Heb ik überhaupt al gezegd dat de heuvel in een gigantisch bos ligt? Moet je maar eens opzoeken met Google Earth: Grunewald.

De foto's van de Teufelsberg probeer ik zo snel mogelijk te uploaden! Ik zit nog steeds op smallband en probeer dat zo snel mogelijk te verhelpen!

Intussen is de laatste maand in Berlijn ook al aangebroken, nog slechts! vier weken en dan is het hier ook al afgelopen! Ik probeer tussen het eindwerken door, nog zoveel mogelijk van de stad te zien! Er is hier -buiten het toeristische- ook zoveel te beleven, dat drie maanden echt kort zijn om het allemaal te zien!

Zo, Ik houd jullie op de hoogte ivm de foto's!

Groetjes

Tom







Geen opmerkingen:

Een reactie posten